Het gezellige Middelbeers, nabij Oirschot, was zondag 17 maart het toneel voor het 37e Sankawa voorjaarstoernooi. Namens Judoclub Made deden zes judoka’s mee. Het toernooi in Middelbeers staat al sinds jaar en dag op onze wedstrijdenlijst. Het is een gezellig toernooi voor judoka’s die al een beetje wedstrijdervaring hebben.

Het toernooi kende dit jaar nog een extra ‘Mades’ tintje. Onno Busch was er, namens Judobond Nederland, scheidsrechter. Zo staat Onno dus ook op dit toernooi ‘op de mat’! Verdeeld over poultjes konden onze judoka’s weer lekker wat wedstrijdervaring opdoen. Poules geven altijd kans om lekker een paar partijen te strijden. Starters van de dag waren Cayden Doesburg en Fleur Segeren. Beiden zijn nog echte beginners als het gaat om wedstrijden. Superknap dat ze dan, zo vertelde coach Cedric, tijdens de partijtjes al groei lieten zien.

Fleur pakte één partij winst op beslissing van de scheidsrechter. Cayden pakte dit keer geen winst, maar elke partij ging steeds een beetje beter. Dat is dus precies waar het om gaat als je wedstrijden doet. Steeds een beetje bijleren. Ga zo door Fleur en Cayden!

De volgende ronde was voor Ryan François en Kaiden van der Capellen. Ryan moest er even een beetje inkomen, maar won zijn eerste partij op beslissing. De tweede partij haalde hij knap binnen met een waza-ari. Kaiden begon zijn eerste partij zo goed, dat het op een scheidsrechtersbeslissing aankwam. Hij en zijn tegenstander waren gewaagd aan elkaar. Helaas gaf de scheidsrechter de tegenstander de winst. Volgende keer gaat dat vast andersom! De volgende twee partijen won Kaiden wel. Een keer met waza-ari en een keer op beslissing.

Volgende judoka die de mat op mocht was Tiedo Kruysifix. Tiedo heeft inmiddels wat wedstrijdervaring en weet dus wat van hem verwacht wordt. Ook bij hem is de groei zichtbaar, net als de steeds betere beheersing van technieken. Vandaag was hij een echte knaller: drie keer ippon!

Leia Overkamp was de sluiter van de dag. Ze maakte het in haar winnende partij nog spannend. Lange tijd stond ze een waza-ari voor. Net voor het eind van de partij wist haar tegenstandster dezelfde score te maken. Ook dan is het een scheidsrechtersbeslissing die uitkomst moet bieden. In dit geval in het voordeel van Leia!

De resultaten waren:

1e plaats: Tiedo Kruysifix

2e plaats: Ryan François

3e plaats: Kaiden van der Capellen, Leia Overkamp

4e plaats: Fleur Segeren, Cayden Doesburg

Jullie hebben er weer een mooie, sportieve zondag van gemaakt!

Mooie acties in Middelbeers door Madese judoka’s

Je zou ook interesse kunnen hebben in