Maandag 1 april ging een flinke groep van onze jongste judoka’s op pad naar Oosterhout. Daar vond namelijk weer een 500 punten toernooi plaats. Het is ook een beetje traditie inmiddels om op tweede Paasdag daar aan de wedstrijd mee te doen. Het was weer ouderwets gezellig.

Bij het 500 punten toernooi is er niet echt sprake van coaching. Dit keer konden ze echter wel met hun vragen en zenuwen terecht bij twee ervaren wedstrijdjudoka’s. Rohan van der Wolf en Jiro Overkamp besloten op deze dag de judoka’s een extra hart onder de riem te steken en keken naar hun prestaties.

Ze kwamen niet voor niets. Er werden een aantal spectaculaire acties uitgevoerd! Zo maakte Logan Broeders een supermooie heupworp. Ilvy Dekker liet zien dat ze een kei aan het worden is op de grond en Taylor Roovers maakte goed gebruik van het mee laten bewegen van de tegenstander om daarna een mooie worp te laten volgen en zijn partij te winnen.

Veel van de judoka’s lieten dit keer zien dat ze goed op de grond doorgingen. Veel partijen werden gewonnen met houdgrepen! Er zijn dan ook weer prachtige podiumplaatsen behaald en we hopen dat de judoka’s met veel plezier terugkijken op hun Paastoernooi!

Een eerste plaats was er voor:

• Logan Broeders

• Daan Ligtvoet
  • Aimée Juursema
  • Bart v. Beijnen
Paastoernooi goed bezocht door onze jongste judoka’s

Je zou ook interesse kunnen hebben in