Een bestuur werkt vaak achter de schermen en is, helaas, niet altijd even zichtbaar. Toch willen we alle leden vragen ons actief te benaderen met vragen, opmerkingen, tips en ideeën. Daarom hieronder een voorstelrondje. Kunnen jullie ons wat makkelijker “in het wild” herkennen.

Miriam van der Werken-Tiekstra
Voorzitter

Begin november 2019 heb ik de voorzittershamer over mogen nemen van Frank van der Made. Sinds 1996 ben ik lid van Judoclub Made waar ik vele jaren zelf op de judomat gestaan heb. In die jaren heb ik de judoclub echt leren kennen als tweede familie waar ik erg graag kom. Naast de trainingen ben ik dan ook regelmatig bij andere activiteiten aanwezig of help ik als vrijwilliger.

Ik woon in Made en ben sinds kort getrouwd. Verder werk ik bij CZ in Tilburg waar ik verantwoordelijk ben voor de verwerking van verzekerdennota’s.

Mirjam Moerenhout

Vanaf oktober 2020 ben ik penningmeester geworden van onze judoclub.

Al jaren ben ik lid van deze mooie club. Ik ben getrouwd met Ferry en wij hebben 4 kinderen en wonen in Made. Met zijn zessen zijn wij lid van deze club en brengen heel wat uurtjes door op de judomat, in de fitnesszaal maar ook in sporthallen door heel Nederland i.v.m. wedstrijden.

Ik werk al 23 jaar bij de Rabobank en ik verzorg ook de financiële administratie bij Kinderdagverblijf “Koetje Boe“. Ik heb affiniteit met cijfertjes en ik hoop zo m’n steentje bij te kunnen dragen aan deze club.

Secretaris

We zoeken nog een secretaris voor in het bestuur! Kom jij ons gezellige team versterken?

Adrie Kuijpers
Algemeen bestuurslid

Ik ben Adrie Kuijpers en sinds mijn 5e lid van Judoclub Made.
Op maandagavond verzorg ik samen met Evert Ooijens de Jiu Jitsu lessen. Mijn judo staat op het moment op een laag pitje, maar ik ben een paar keer per week in de fitnessruimte te vinden. Ook mijn 2 kinderen zijn actief binnen de club.

Budosport heeft mij persoonlijk veel gebracht en ik hoop dat ik een bijdrage kan leveren om sporten voor jong en oud mogelijk te maken. Buiten de vereniging hou ik me nog bezig met survivalrun, zeilen en fietsen.

Esther Kuijpers
Algemeen bestuurslid

Ik ben lid sinds 1 januari 2020. Lang hé? En nee, Adrie en ik zijn geen familie, voor zover we weten dan.
Ik heb drie zoons die er voor zorgden dat ik hier nu al enkele jaren meerdere keren per week kan genieten van de dojo.

In het dagelijks leven ben ik kinder- en gezinscoach en ondersteun ik mensen via kinesiologie. Binnen het bestuur probeer ik extra aandacht te geven aan de pr van en binnen onze club.

Maurice Peemen
Algemeen bestuurslid

Hallo ik ben Maurice Peemen en ga me bezighouden met het sporttechnische beleid binnen Judoclub Made. Sinds mijn 5e doe ik aan judo, dat heeft me veel gebracht en het heeft me tot aan vandaag niet meer losgelaten. Inmiddels ben ik 3e dan in het judo, maar naast al de benodigde technieken heeft deze sport me vooral als persoon een actieve levenshouding mee gegeven. Daarom zou ik graag zien dat anderen net zoveel plezier mogen beleven aan deze sport.

Zelf ben ik pas vanaf mijn 16e lid geworden van Judoclub Made, dit omdat ik in Rijsbergen aan de andere kant van Breda woon. Tot mijn 16e vond ik aan die kant van Breda nog voldoende uitdaging. Momenteel sta ik op vrijdagavond nog steeds actief op de judomat en daarnaast pak ik op maandag geregeld een fitnesstraining mee.

Het gehele bestuur is te bereiken via het formulier op onze contactpagina. Of stuur een mailtje direct naar bestuur@judoclubmade.nl. Natuurlijk mag je ons ook gewoon aanspreken als je ons in de dojo ziet (of bij de supermarkt bijvoorbeeld). Sporten doe je samen. Een gezellige club maak je ook samen!

Vertrouwenspersoon Daniëlle Overkamp

Het bestuur van Judoclub Made wil haar (jeugd)leden een veilige en gezellige omgeving bieden, waarin iedereen zich vrij kan ontwikkelen. Soms gebeuren er echter dingen die dit verstoren (bijvoorbeeld pesten, agressie, discriminatie, intimidatie). Dit ongewenste gedrag kan soms voor komen, zonder dat het bestuur dit merkt. Iets dat we absoluut niet willen. Om te voorkomen dat slachtoffers hiermee blijven rondlopen hebben we Daniëlle Overkamp aangesteld als vertrouwenspersoon. Je kunt bij haar terecht voor alle zaken die te maken hebben met ongewenst gedrag met betrekking tot Judoclub Made. Indien nodig wordt actie ondernomen. De vertrouwenscontactpersoon heeft een adviserende rol naar het bestuur.

Wat doet de vertrouwenscontactpersoon?

Zij luistert naar je verhaal en helpt je met zoeken naar mogelijkheden om de situatie op te lossen. Dit alles natuurlijk in strikt vertrouwen. Er gebeurt niets met je informatie dat je niet wilt. De vertrouwenspersoon kan je helpen een klacht in te dienen. Een goed gesprek en een luisterend oor kan ook. Samen kijken jullie naar de beste oplossing en wat nodig is. Daarna wordt gekeken of de gekozen oplossing werkte en of er nog meer nodig is.

De vertrouwenspersoon is te bereiken via vertrouwenspersoon@judoclubmade.nl.