Nog gauw wat tegeltjes gescoord in Dordrecht

Zaterdag 8 juni was het laatste instaptoernooi te Dordrecht van dit seizoen. Namens Judoclub Made was er weer een mooie groep judoka’s die daar aan de slag gingen: Mado van der Vorst, Leia Overkamp, Tiedo Kruysifix, Silke en Marijn Moerenhout, Logan Broeders en Lelie Sophie Lagrouw.

Deze kanjers mochten, verdeeld van ’s ochtends heel vroeg tot later in de middag aan de slag. Soms betekent dat lang wachten. Bijvoorbeeld als je zus al in de ochtend moet en jij pas later op de dag, zoals bij Silke en Marijn het geval was. De echte spirit van Judoclub Made kwam echter om de hoek. Marijn stapte gewoon achter één van de tafels en hielp zo mee met het toernooi. Iets dat hij en de rest van zijn familie al vaker deed, zoals bij ons eigen Amerhaltoernooi. Top gedaan Marijn!

Natuurlijk kwamen ze ook om lekker te judoën. En in Dordrecht gaat het om het verdienen van ‘tegels’ die aansluiten op de banden die je met judo kunt verdienen. Zoals wel vaker troffen Mado en Leia elkaar ook deze keer in dezelfde poule. Mado heeft alle partijen in de poule gewonnen. De ene keer met ippon, de andere keer op beslissing. Door haar vier winstpartijen mocht ze aan het eind van haar wedstrijden de oranje

tegel ophalen.

Trainingsmaatje Leia wist een mooie klapper te maken door haar tegenstandster over zichzelf heen te werpen en zo een ippon te scoren. Bij de andere partijen zat het er net niet in, maar één ding is zeker:  volgend seizoen zullen er weer nieuwe stappen worden gezet!

Lelie Sopie had een poule van drie. Dat betekent dat je allemaal twee keer tegen elkaar gaat judoën. Dat is soms best lastig, omdat je na één ronde wel ongeveer weet wat je tegenstander gaat doen. Lelie Sophie krijg je echter niet gek. Ze toonde initiatief en inzet en wist daarmee drie van haar partijen op beslissing te winnen.

Silke zat goed in de flow vandaag. En die flow leverde haar, haar oranje tegeltje op. Zij zat in een poule van 5 meiden, waarvan eentje zo onder de indruk was van onze topper, dat ze het niet aandurfde! Ook Silke wist met flink wat variaties te winnen. Ippon, houdgreep, Silke zat heel goed in de wedstrijd.

Logan had een poule van 6 tegenstanders. Hij had een paar spannende partijen. Het leverde een paar mooie acties op, waar het publiek van kon smullen. Twee partijen wist Logan knap te winnen. Allebei op houdgreep. In de andere partijen streed hij als een leeuw. Soms gebeurt het echter dat je tegenstanders in de laatste seconden nog net even iets inzet. Dan ben je in de laatste seconden van die partij ineens je winst kwijt. Jammer, maar ook dat is judo. Het is sowieso een hele goede leervaring. Goed gewerkt Logan! En na afloop van zijn wedstrijden mocht hij zijn gele tegeltje ophalen.

Ook Marijn zat in een poule van 6. Die maakte van zijn eerste partij ook direct een spannende. Zowel hij als zijn tegenstander scoorde een waza-ari. Dat betekent golden score! In de verlenging gaat het er dan om wie als eerste een punt maakt. Marijn wist nog een waza-ari te maken en trok de winst naar zich toe.  Het bleek niet de enige lange partij voor Marijn. Dus naast werken achter de tafel, was het voor Marijn ook werken op de mat. Het leverde hem wel zijn oranje tegel op!

Tiedo zat, net als Marijn en Logan, in een poule van 6. De start ging niet soepel, maar daarna zat Tiedo er weer goed in. Zijn ‘ding’ was de binnenwaartse beenhaak dit keer. Tot twee keer toe wist hij daar een ippon mee te scoren. Hij wist ook een partij te winnne op houdgreep. Ook Tiedo kon na afloop zijn verdiende oranje tegel ophalen.

We hopen dat jullie ook in het nieuwe seizoen weer dit soort prachtige resultaten halen!

Madese judoka’s sluiten seizoen instaptoernooien gezellig af

Je zou ook interesse kunnen hebben in